torsdag 23 januari 2014

Just nu

Denna dagen, ett liv.
Det ena barnet kastade samtliga frammeliggande tröjor i sopkorgen. Bland bananskal, kaffesump och blöjor. 
-Ordning och reda- pengar på Freda, tyckte jag mig höra honom mumla på sitt 1,5-åringsspråk.
Det andra barnet hade räknat ut att endast flickor har "sånahära" *pekar på sina ögonfransar* och krävde att saxen skulle plockas fram. För här skulle det OMEDELBART klippas bort ögonfransar.
 Det spelade ingen roll att pappan hade ögonfransar. Eller lillebror. Eller tillomed hunden. Tillslut ringde vi farmor. Som fick garantera att även pojkar har ögonfransar. Och hästar, hundar, katter och rådjur också. Och apor.
Han släppte ämnet för stunden iallafall.
Själv genomlider jag bihåleinflammation för femtielfte gången denna vinter.
Och väntar på bättre tider. Typ imorgon.
Fredag!

1 kommentar:

  1. Ja se farmödrar de är kloka och vet allt!! ;-))

    fy det är en himla influensa, eller vad det är, som härjar runt...jag har gått helrisig sedan september och inte förrän i mitten av december blev jag "däckad"....sjukskriven i tre veckor. Andra gången i mitt liv jag är sjukskriven, men är fortfarande inte bra. Ska till öron-näsa-hals nästa vecka....kacklas om kronisk bihåleinflammation. Fy fanken säger jag bara! Gå till läkaren om det verkar inte ge med sig! Krya på dig!

    SvaraRadera