måndag 20 januari 2014

#186 Minnen (20/365)


Farmors gamla silverskedar var alldeles för fina för att ligga i en kökslåda och glömmas bort tyckte jag. 
De används sällan till varken mat eller dryck heller. Därför står de nu på köksbänken och agerar stilleben i en genomskinlig burk. Burken har jag klätt med ett spetsband jag ärvt efter min nyligen framlidna mormor, tror hon använde det som gardinomtag.
Skålen av pressglas som står brevid är även det arvegods efter mormor.
Mycket minnen på en bild med andra ord.


( Tanken från början var ett annat tema, jag hade därför fokuserat på spetsbandet. Men ändrade mig allteftersom jag hittade Minnen-temat i den ursprungliga tema-listan.
Jag stör mig lite på att denna bild blev lite sned, försökte raka upp den i CS5 men det såg nästan ännu konstigare ut. Nåväl jag bjuder på det. Måndagsexemplar inom fotovärlden )

Och ett Stort TACK till alla er som tar er tid att kommentera mina bilder och övriga inlägg. Jag blir så glad för var och en !

5 kommentarer:

  1. Så fina saker och fina minnen. Det är guld värt att ha kvar och snyggt att låta skedarna få stå framme.

    SvaraRadera
  2. Vilka minnen!

    Vet inte hur jag ska förklara det men jag uppfattar inte bilden sned utan som "förvrängd" p g a perspektivet i bilden och jag tror det är rutorna som påverkar det hela....men bry dig inte - bilden är fin!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar perspektivet och kompsotitionen!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin hörna med minnen du har gjort och vilka fina foton du lagt upp på din blogg!

    SvaraRadera