tisdag 7 januari 2014

#306 Tidsfördriv (7/365)


Tidsfördriv/beroende/hobby/kärlek.
Kärt barn har många namn. Virkning är nog bland mina största hobbys/intressen.
Det som på bilden kanske mest ser ut som en garnhärva är i själva verket en sjal av kärleksknutar jag påbörjade igårkväll. Kärleksknutar är för mig en helt ny teknik, och det är ju alltid kul när man kan lära sig något nytt.
Det tog mig en " Sune i Grekland"-film (f.ö sjukt rolig film som alla bör se! Stora som små. Jag och M såg den flera timmar efter att barnen börjat snarka)  att göra klart halva.

Fotat med :
Nikon D80,
Objektiv AF-S NIKKOR 18-55,
Inställning Manuell
ISO:400
1/6 F5



8 kommentarer:

  1. Ser ut att bli en snygg sjal! Snyggt foto också. Kan inte virka men skulle gärna vilja lära mig.

    SvaraRadera
  2. Förstår precis vad du menar/pratar om....både kärleken till hantverk och vad du gör....min huvudsakliga blogg är en hantverksblogg...välkommen dit!
    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Då ska jag kolla in den :)

      Radera
  3. Underbar färg, kommer säkerligen bli jättefin! Snyggt fotat!

    SvaraRadera
  4. Fina mustiga färger som man vill ha nära sig länge. Perfekt i samband med hantverk. Välexponerad bild också!

    SvaraRadera