måndag 7 april 2014

liten ryttarmästare

I Lördagss fick jag med mig finsällskap till stallet. Självaste B1 ville testa på att rida. Han visade sig vara en riktig naturbegåvning, ingen rädsla eller osäkerhet uppe på hästryggen. Han blev rentav lite besviken över att jag inte lät honom dra iväg i full galopp på egen hand.
Jag förklarade lite försiktigt att man måste ta ett steg i taget, och lära sig hålla balansen först. Och att det kan vara lite svårt att springa med en häst innan benen når ner till stigbyglarna. Men det var en ganska svårköpt ursäkt enligt 4-åringen.
Får nog låna en paddock snart och låta honom testa själv, för att bli ledd i grimskaft
 runt i skogen lär inte duga särskilt länge till.



"eh mamma du måste nog släppa det där snöret nu och ge det till mig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar