onsdag 5 februari 2014

ett besök från andra sidan

Känner att jag vill dela med mig av en händelse som inträffade här hemma för några dagar sedan!
Jag är, som tidigare sagt, troende på det mediala. Jag tycker mig ha upplevt tillräckligt för att ha det bekräftat att det finns en andevärld, eller vad vi nu ska kalla det.
Både i mitt privatliv och inom mitt yrke. Även vänners upplevelser har bidragit till detta.
Men just den här händelsen var egentligen inte jag som upplevde. Utan b1.
B1 har sedan gammelmormor gick bort strax innan jul, pratat en hel del om döden.
Och vart man tar vägen då.
Och iomed detta även börjat fråga och prata mycket om sin farfar, som också "bor i himlen"
Den här dagen hade vi pratat om det. Han hade även ritat farfar där han bor i himlen, Med glasögon och godisburk.
: -blir inte farfar ledsen då när jag inte bor där? I himlen?
: - kanske lite, fast han kanske tittar ner på dig ibland! Och då tror jag nog han mest är glad!
:- ja. Men han saknar mig så mycket!

Så ritar han klart teckningen och vi sätter den på kylskåpet.
En stund senare leker barnen på B1's rum när han plötsligt ropar:
:- MAMMA MAMMA KOM FORT!!! KOM NU!!!
:- Vad är det ?????
:- mamma det är en massa stjärnor och glitter som svävar i min bokhylla!! DÄR!!
:- eh.. vaa? Vart??
:- nähe, nu är det borta! Det var DU som jagade bort det!!!!!


Hmm. Tror nog det var farfarn som var där och tittade till dem! Eller hur?


2 kommentarer:

  1. Nästa gång han är på besök så får du säga till Liam att hälsa <3
    Jag har ju "känt" att pappa varit på besök hos mig några gånger, sen om det är så eller att jag ville att det skulle vara så vettifan.. Men såklart han vill hälsa på världens finaste <3
    Både när Liam och Mio föddes började jag gråta just för att det känts så orättvist att inte pappa fått träffa nån av dom, och att inte dom heller kommer få träffa honom <3

    SvaraRadera
  2. han vakar nog över oss alla.barnen var alltid det viktigaste av allt.Bengt hade blivit en mycket bra farfar och var en mycket närvarande pappa för er.även en bra bonusmorfar.Han var mycket stolt över er alla. kram farmor/mamma/svärmor

    SvaraRadera