torsdag 13 februari 2014

#96 Hopp

Kanske inte det vackraste fotot, en skärmdump av ett sms. Men väl det viktigaste.


Jag kommer bidra med några slantar i månaden till barnbyn Phonelixay bor i och får följa honom genom hans liv. 
Man kan även välja att följa arbetet i själva barnbyn, men jag ville gärna följa ett barn. Få en lite mer personlig anknytning och även engagera mina egna barn i detta så småningom.
Jag vill att de ska se att alla barn inte har det som dem.
Jan tror det blir lättare med ett fadderbarn.
Jag är en känslomänniska uti fingerspetsarna och att se och läsa om barn som far illa skär som knivar i min själ. Att "skaffa" ett fadderbarn är iallafall ett steg på vägen.

Jag känner mig stolt och ärad att få ta del av hans liv!

4 kommentarer:

  1. En viktig insats! Jag arbetar i en liknande organisation som stödjer de som har det svårt - både här hemma och utomlands.

    SvaraRadera
  2. Bra insats! Vi har två fadderbarn i Colombia :) Numer är vårt första fadderbarn i 20-årsåldern och har Facebook och det är lätt att följa varandras liv. Jätteroligt att få ha sett honom växa upp! Ni kommer att ha mycket glädje av varandra :)

    SvaraRadera
  3. Så klokt och roligt att läsa om er andras insatser! Kanske jag skulle få "ändan ur vagnen" och göra detsamma... snart!

    SvaraRadera
  4. En jättebra insats. Själv är jag flickafadder i Plan International

    SvaraRadera